Teatr jest formą wspólnej sztuki wykonawczej, która wykorzystuje żywych wykonawców, zwykle aktorów i aktorki, aby przedstawić doświadczenie, które jest oparte na prawdziwym wydarzeniu lub wyobrażonym. Publiczność jest zapraszana do udziału w tym wydarzeniu poprzez doświadczanie sztuki na wiele sposobów. Doświadczenia te mogą mieć charakter edukacyjny, rozrywkowy lub emocjonalny.
Adaptacyjność
Książka ta oferuje przewodnik dla osób zainteresowanych przekształceniem dzieł przeznaczonych na scenę i ekran w nowe formy. Nakreśla sześć istotnych strategii i elementów składowych udanych adaptacji. Każdy rozdział zawiera ćwiczenie, które poprowadzi czytelników przez proces. Zawiera również studia przypadków udanych adaptacji, w tym pracy autora z Barthem i Beckettem.
Chociaż Hazlewood był powszechnie uważany za dramaturga-harcerza, jego sztuki mogą być wykorzystane jako przykład tego, jak dramatopisarze mogą dostosować się do zmian na rynku. Co więcej, techniki te mogą być stosowane również przez innych pisarzy.
Elastyczność
Nowym trendem w projektowaniu teatrów jest stosowanie inscenizacji modułowych, które można dostosować do różnych potrzeb wykonawczych. Takie podejście jest szczególnie przydatne dla szkół i uczelni, które chcą szybko przekształcić przestrzeń klasową w przestrzeń widowiskową. W ten sposób pokój, który jest używany do zajęć tanecznych w dzień, może stać się teatrem w godzinach wieczornych.
Elastyczne teatry sceniczne to przestrzenie, które nie mają stałej relacji między sceną a widownią. Są one również znane jako teatry „black box”, teatry modułowe i teatry o swobodnej formie. Elastyczna struktura tych przestrzeni pozwala na ich rekonfigurację w różne standardowe konfiguracje teatralne, w tym teatry proscenium, teatry surround i przestrzenie promenadowe.
Wpływ społeczny
Sztuki performatywne mogą być potężnymi narzędziami zmiany społecznej. Poprzez nadanie ludzkiej twarzy kwestii społecznej, teatr może podnieść świadomość i zakwestionować normy i zasady społeczne. Ponadto, teatr może pomóc nam rozpakować „niewidzialną siłę” społeczeństwa, czyli praktyki i zasady, które uznajemy za oczywiste. Klasycznym przykładem jest ćwiczenie z magicznym palcem. W tej grze uczestnicy muszą podążać za palcami innych osób, a kiedy jeden z nich się poruszy, nastąpi łańcuch chaosu dla wielu osób znajdujących się dalej w łańcuchu.
Celem teatru dla wpływu społecznego jest stworzenie platformy, na której ludzcy aktorzy mogą badać kwestie społeczne z pełną siłą swoich ciał. Może on przekształcić abstrakcyjne idee w konkretne formy, które są dostępne dla każdego, co zwiększa prawdopodobieństwo ich realizacji. W ten sposób teatr może stworzyć przestrzeń do dialogu i na nowo wyobrazić sobie nasze społeczeństwo dla lepszej przyszłości.
Współpraca
Duch współpracy jest niezbędny dla udanego tworzenia, produkcji i przedstawienia teatru. Aby stworzyć najlepszą możliwą pracę, profesjonaliści teatralni muszą się spotkać i wykonać swoją część, czy to w formalnym środowisku, takim jak zespół produkcyjny, czy w edukacyjnym programie teatralnym. W środowisku współpracy, umiejętności każdej osoby są wykorzystywane do stworzenia oryginalnego dzieła. Duch współpracy wymaga również, by każdy potrafił słuchać siebie nawzajem i utrzymywać jasną komunikację. Choć może się to wydawać prostym zadaniem, konieczne jest ćwiczenie aktywnego słuchania. Ponadto, ważne jest również bycie precyzyjnym w używaniu języka i przykładów.
Jako że przemysł teatralny kontynuuje transformację, musi przyjąć nowe technologie, które usprawnią procesy produkcyjne. Nowe technologie umożliwiają organizacjom wykorzystanie siły spotkań osobistych i współpracy cyfrowej. Platformy mediów społecznościowych, na przykład, są potężnym medium dla marketingu społecznego. Sneak peeks nadchodzących produkcji może być również cenną premią dla darczyńców, ale aktywna komunikacja jest niezbędna do tej strategii.
Zarządzanie czasem
Zarządzanie czasem w teatrze jest niezbędną umiejętnością dla wszystkich aspektów procesu produkcyjnego. Kiedy jedna część procesu się spóźnia, może to wyrzucić całą produkcję z toru. Reżyser i kierownik sceny muszą dokładnie planować, aby zapewnić, że produkcja jest gotowa, kiedy trzeba. Aktorzy, projektanci i członkowie ekipy również muszą zaplanować swoje rozmowy o pracę i próby. Nawet studenci muszą zrównoważyć swoje zajęcia i swój czas.
Zarządzanie czasem to umiejętność, która wymaga praktyki i samodyscypliny. Pozwoli Ci ona na ustalenie priorytetów zadań i wyeliminowanie marnowania czasu. Planując przyszłość i wdrażając harmonogram, będziesz w stanie skutecznie uporać się z natłokiem pracy i zmniejszyć ilość czasu, który poświęcasz na zadania.